Transcend ESD330C Review. Pijlsnelle USB-C geheugenstick

Lid geworden
mrt 6, 2017
Wat is het onderscheid tussen een externe ssd en een geheugenstick? Wat ons betreft zit dat in de vorm. Bij een externe ssd denk je aan een wat groter product, terwijl een stick kleiner en slanker is. Een prima voorbeeld uit de productcategorie ssd’s is de ESD330C van Transcend. Deze geheugenstick is vlotter dan veel van zijn concurrenten. Hij is uitgerust met een C-aansluiting en moet volgens de specs een overdrachtssnelheid van 10 Gbit/s kunnen halen. Of hij dit daadwerkelijk weet te realiseren, hebben we getest. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb zelf de 310 versie hiervan en gebruik hem als (Windows 11) installatiestick. De verschillen tussen de 310 en 330 zijn ook, dat de 310 goedkoper is, losse usb afdekkapjes heeft (die je kwijt kan raken) en zowel een usb A als usb C aansluiting. Beide met ondersteuning tot 10Gb/s. Hieronder de test gedaan met de 1TB versie met usb-c.

Met benchmarks:

Atto-Benchmark-30-04-2024.jpg
as-ssd-bench-ESD310-C-TS1-TESD3-30-4-2024-08-35-45.png

Laatst bewerkt:
Zou je zo'n stick ook als extra SSD kunnen gebruiken i.p.v. puur als opslagmedia? Lijkt wel handig om op deze manier extra storage te hebben voor games op mijn laptop.

Zou je zo'n stick ook als extra SSD kunnen gebruiken i.p.v. puur als opslagmedia? Lijkt wel handig om op deze manier extra storage te hebben voor games op mijn laptop.
De versie die ik heb niet, omdat hij best warm wordt. Maar voor de 330 kan ik niet spreken. @Frank Everaardt ?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh