Nog daaraan toevoegend: ze verwachten in 2026 een miljard (jawel, negen nullen) verlies te maken, wat voor 2/3 door de reorganisatie komt. Maar als je kijkt naar de verhouding van omzet, winst gerelateerd aan de productiekosten van de AAA-titels, kun je je afvragen hoe lang zoiets nog vol te houden is in deze competitieve markt. Een game als
Assissin's Creed Shadows heeft méér dan 100 miljoen euro gekocht om te ontwikkelen. Bij een verkoop van gemiddeld 90 euro (70-100 euro, afhankelijk van versie), moet je er dus al ruim 1,1 mln verkopen om uberhaupt enigszins break-even te spelen. Nu heeft AC Shadows dat fluitend gehaald, maar als een dergelijke game dat niét haalt, ga je toch wel gruwelijk de boot in. Kleinere en goedkopere games zijn wat dat betreft een stuk veiliger: als bedrijf is je investeringsrisico een stuk lager en deadlines zijn ook een stuk makkelijker te halen.
Persoonlijk vind ik games echt veel te groot geworden. Ik ben AC Shadows aan het spelen, sinds vlak na kerstmis. Ik had een lange vakantie, dus veel tijd

Ik heb er al 60+ uur op zitten en zit nog niet eens op 30% completion van de main story, laat staan de side stories. Dat gaat dus nog wel een paar weken duren.... Maar ik heb ook destijds AC Mirage gespeeld. Die was een heel stuk goedkoper, en kleiner, waardoor deze ook sneller uit te spelen was. Persoonlijk vind ik dat prettiger.