Windows 11 installeren op een Raspberry Pi 4

Lid geworden
mrt 6, 2017
Ja, je kunt Windows 11 installeren op een Raspberry Pi 4. Het klinkt alleen een beetje tegenstrijdig. Als je een oudere machine hebt met bijvoorbeeld een eerste generatie Ryzen processor, zegt Windows 11: "Ho maar." Met dit artikel willen we je uitleggen hoe je Windows 11 kunt installeren op een kleine Raspberry Pi 4. Je kunt het ook op een Raspberry Pi 5 installeren, maar dan kun je er bijna niets mee. Dus dat zou ik niet aanraden. Het grootste probleem dat de Raspberry natuurlijk heeft, is dat hij gebaseerd is op een Arm-chip. Daarom heb je de Arm-versie van Windows 11 nodig om het te kunnen draaien. Daarnaast is Microsoft zelf ook vrij restrictief over waarop je Windows 11 kunt installeren, maar we leggen ook uit hoe je daaromheen kunt navigeren. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb eigenlijk juist het omgedraaide gedaan. Ik had ooit een hele stapel RPI's 1, 2 en 3 draaien voor allerhande specifieke taken. Deze heb ik de laatste jaren allemaal gevirtualiseerd in Docker containers welke draaien op een virtuele Ubuntu server welke weer draait naast enkele andere OS'en op een Hyper-V server. Dat maakt onderhoud en backuppen een stuk makkelijker. En heel wat minder kabels en stopcontacten :)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh