Windows 11: Microsoft belooft optimalisaties voor gaming

Lid geworden
mrt 6, 2017
Microsoft vertelt in een blogpost over de verbeteringen die op korte termijn gepland staan voor Windows 11, die vooral interessant zouden moeten zijn voor gamers. De techgigant doelt daarbij onder meer op de Windows-gebaseerde Asus ROG Xbox Ally X-handheld, die indruk moet maken met de Full Screen Experience (FSE). Ook andere Windows 11-handhelds moeten hierbij gebaat zijn. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Games soepeler laten draaien door het toevoegen van een aantal processen, het komt kennelijk nog steeds niet in ze op om alle Windows 11 bloatware eens achterwege te laten waar je op gamesystemen niets aan hebt en waar de gemiddelde gamer ook niet op zit te wachten.
Het zou zo maar eens kunnen dat het op een zeer basic Windows allemaal al een stuk vlotter werkt, het verschil tussen Windows 10 Pro en Enterprise is al fors en W10 is een stuk cleaner dan W11.

Ik zou liever zien dat ze eens serieus bugs gaan aanpakken. De audio-stack is niet stabiel, terugkomen uit S3+ save-states zorgt ervoor dat soms bv. de videokaart niet meer performt of de externe USB audio-interface niet herkend wordt, en ga zo maar door. Op Windows 10 had ik geen enkele van dit soort problemen, met dezelfde hardware.

We zullen zien wat het gaat brengen en/of het werkt.
En wat de voordelen gaan zijn voor mijn Lenovo Legion Go.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh