Zeldzame Apple-memorabilia brengen gigantisch bedrag op bij veiling

Lid geworden
mrt 6, 2017
Apple bestaat binnen enkele maanden vijftig jaar, en dat jubileum wakkert de interesse in vroeg Apple-erfgoed duidelijk aan. Vintage hardware, documenten en persoonlijke bezittingen uit de beginjaren van het bedrijf hebben al langer een trouwe schare verzamelaars, en die blijken bereid diep in de buidel te tasten. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
cultureel erfgoed
Ik zou het vooral cult erfgoed willen noemen, want je moet wel een cultist zijn als je dit soort idiote bedragen betaalt. Dat je een redelijk bedrag wil neerleggen voor een origineel stuk hardware snap ik wel, tot op zekere hoogte. Net zoals je een flink bedrag neerlegt voor bijvoorbeeld een Vermeer. Maar om miljoenen te betalen voor alleen al de cheque waarmee die hardware gekocht is... Of voor het bankafschrift van die cheque. Dan ben je dus geen fan meer, maar een gelovige.

Ik zou het vooral cult erfgoed willen noemen, want je moet wel een cultist zijn als je dit soort idiote bedragen betaalt. Dat je een redelijk bedrag wil neerleggen voor een origineel stuk hardware snap ik wel, tot op zekere hoogte. Net zoals je een flink bedrag neerlegt voor bijvoorbeeld een Vermeer. Maar om miljoenen te betalen voor alleen al de cheque waarmee die hardware gekocht is... Of voor het bankafschrift van die cheque. Dan ben je dus geen fan meer, maar een gelovige.
Ja, daar heb je wel een punt :giggle: Voor de hardware kan ik het begrijpen maar de bankafschriften en cheques. Ik vraag me af of het geen speculatie is maar dat is dan wel een hele wilde gok.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh