Post hier een foto van je nieuwste aanwinsten

Ding is blijkbaar wel open geweest, want verzegeling is verwijderd.
Hoeft niet perse slecht te zijn, maar je weet nooit wat men eraan heeft lopen prutsen.
Als het maar werkt zoals het hoort zou ik me daar niet druk om maken.
Misschien heeft hij alleen maar het koelsysteem schoon gemaakt.

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Als het maar werkt zoals het hoort zou ik me daar niet druk om maken.
Misschien heeft hij alleen maar het koelsysteem schoon gemaakt.
Of de koeler vervangen, de PS4 Pro maakte standaard zo'n kabaal dat ik 'm weer verkocht heb vanwege de geluidsproductie.
Geen idee of er net als bij de PS5 verschillende koelers gebruikt zijn, daarbij zijn 3 types koelers in omloop waarvan een paar behoorlijke herrieschoppers en je moet maar afwachten welke je krijgt.

Vandaag mijn Pla Filament binnen van ESUN.
Zijn 3 kilo rollen, 2x in blauw, 1 x in het zilver en 1x in het geel.
Kon ze super goedkoop kopen voor 16,31 per rol.
Benieuwd vooral naar het zilver hoe die gaat worden qua kleur.
Wil namelijk een Terminator T-800 buste printen.

Bijlagen

• IMG_20250430_182203.jpg
    IMG_20250430_182203.jpg
    3.6 MB · Weergaven: 8
  • IMG_20250430_182213.jpg
    IMG_20250430_182213.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 7
Waar waren we gebleven...

Vandaag gelukkig toch de CPU en het RAM binnen gekregen. Van het RAM geheugen een paar shotjes:

1746036515355.png

1746036542382.png

Na installatie van de CPU kon de CPU koeler in zijn geheel op + het RAM

Hij heeft al een mooie overclock, waarbij hij de stock 4790K voorbij gaat. :bigok:

Vandaag mijn Pla Filament binnen van ESUN.
Zijn 3 kilo rollen, 2x in blauw, 1 x in het zilver en 1x in het geel.
Kon ze super goedkoop kopen voor 16,31 per rol.
Benieuwd vooral naar het zilver hoe die gaat worden qua kleur.
Wil namelijk een Terminator T-800 buste printen.
Lekkere voorraad zo, waar ga je dat “pijn aan de ogen” geel voor gebruiken?
Fiets koffer om gezien te worden? 😜

Gezien er ook blauw aanwezig is, iets met Oekraïne?

Een 3D geprinte vlag?

Fiets koffer om gezien te worden? 😜
Ik had een rol geel filament nodig en 1kilo was genoeg.
Maar 1 rol kost tussen de 15 en 20 euro en deze 3 kilo rol was 16,31
Wil gewoon een x aantal rollen op voorraad hebben en deze deal kon ik niet laten liggen.
Heb nu een tiental kleuren en een paar dualkleuren en doorzichtig en lichtgevend.
Dat zilver bv ga ik voor een Terminator T-800 buste gebruiken.
Geloof dat dat die print tussen de 20 en 24 uur nodig heeft en bijna 1 kilo fillament verbruikt.
Blauw , grijs, wit en zwart verbruik ik het meest.
En dat geel heeft ook al een doeleinde, ga een fillament rek printen en de verbindingen zijn een soort blokken met gaten erin waar je buizen in steekt.
Zo kan je al doende opschalen bij meer rollen.
Want het rekje wat ik had zit al vol.😁

@Black Eagle
Ga je zo'n headphone standaard maken van de T800?
Die zien er wel mooi uit!

@Black Eagle
Ga je toevallig zo'n headphone standaard maken van de T800?
Dat zou wel kunnen idd, hij is redelijk groot.
Maar in mijn geval komt die bij mijn bluray/dvd collectie testaan.
Er zijn btw meerdere uitvoeringen van de T-800.
De mijne krijgt lichtgevende ogen, maar er zijn ook modellen waar gewoon geprinte ogen of hoe je het wil noemen inzitten.
Zal wel een foto posten als die geprint is.
Ga hem waarschijnlijk printen of de print starten zat/of zon nacht.

Met het risico dat een account ooit verplicht wordt toch maar een paar lampjes gekocht om te proberen, voor €23.- de set is de schade niet al te groot als ik er weer vanaf wil.
De lampen zijn nu uitbreiding en in de toekomst vervanging van Philips Hue, een setje White & Color GU10 van Hue kost je tegenwoordig een kleine €90.- en dat kan en wil ik mezelf niet verantwoorden voor 2 lampjes.

Dus WiZ.
WiZ.jpg

Jonsbo C6 MAX PC case, mini case, Micro-ATX, tempered glass - black

GEJB-158_d57a4406c15746f2db455cabed71bab7453125a3.jpg

en

Jonsbo CR-1400 DV2 CPU Cooler - Black

CPJB-053_fadd06a6b92f5f27ab34a954808122d300e415b9.jpg

Ga me woonkamer pc in een mATX vorm ombouwen.

Waarom?

1. mITX is duur (vroeger rond de 120 - 150) (met de dag van vandaag even duur als een volledig ATX moederbord) voor een beetje veelzijdig bord ben je 250 euro kwijt)

2. mATX geeft mij meer flexibiliteit. (kan zelfs nog kiezen voor een extra / andere geluidskaart.

3. mATX is goedkoper iets voor te vinden. (aangezien deze vaak voor de budget markt word gemaakt)

4. Merk dat AM5 miTX borden steeds dichter op elkaar word gebouwd. En er weinig ruimte nog is.. (zoals 2 sata poorten minder)

Moet alleen nog kijken welke Jonsbo fans hierbij het beste kan aanschaffen. Deze heb ik in de bestelling nog niet opgenomen.

5. Ik hoop aanzienlijk de koeling te verbeteren.. Zodat de fans niet hoorbaar worden. Vandaar ik ook voor een andere behuizing kies.

Blij met de behuizing.. Is echt een optimale minimale maat voor een mATX moederbord.

Wat wel jammer met deze is dat je niet meer bij de schakelaar komt die achterop de voeding zit.

Denk dat ik zelf een modificatie ga maken aan de SFX voeding door die schakelaar uit de voeding te halen en dan aan de achterkant naar de kast te maken. Er loopt toch al een LIVE kabel van achteren naar binnen kant waar de voeding zit. En waar de schakelaar nou in de voeding zit een gromet plaats waar de stroom kabel eruit komt en zo de voeding uit kan schakelen op de behuizing zelf.

Moet er alleen nog 4x 120mm jonsbo fans voor bestellen en dan is die compleet.

jonsbo-c6-max-ama-v0-036ig2hg7e7e1.jpg

Denk dat ik zelf een modificatie ga maken aan de SFX voeding door die schakelaar uit de voeding te halen en dan aan de achterkant naar de kast te maken. Er loopt toch al een LIVE kabel van achteren naar binnen kant waar de voeding zit. En waar de schakelaar nou in de voeding zit een gromet plaats waar de stroom kabel eruit komt en zo de voeding uit kan schakelen op de behuizing zelf.
Je kan toch gewoon de stekker eruit trekken als je de voeding uit wil zetten ?
Maar idd. een leuk klein kastje voor Matx.

Je kan toch gewoon de stekker eruit trekken als je de voeding uit wil zetten ?
Maar idd. een leuk klein kastje voor Matx.

Denk niet dat je daar zin in hebt of krijgt als je dat altijd moet doen.. Ja een schakeldoos kan ook een optie zijn, maar die laat vermoedelijk nog sluipstroom door.
Post automatically merged:

Top idee daar word ik wel blij van..

Nieuwe bestelling bij caseking.. Moest natuurlijk ook nog de fans hebben.. Moest even zien hoe het allemaal ging passen..
Maar daar kunnen alleen losse fans in denk ik en niet met frame.
En een frame wil je denk ik niet.. Omdat je onderaan op de bodem dan voor in ruil van 1 fan geen 2.5 inch ssd meer kan plaatsen.

gekocht.jpg

Moet alleen nog even kijken of dat ik het AM4 bord dat eigenlijk voor me oudste dochter bedoel was nog kwijt kan op de 2ehandse markt.
Wil eigenlijk naar een niet al te duur AM5 bord zoeken.

Ik hoop eigenlijk me Ryzen 7 5700x3d te kunnen verkopen en die andere Ryzen 7 5700x ook.
Ligt eraan of ik het moederbord kan verkopen of ik op AM4 of AM5 blijft.
Anders hou ik het AM4 systeem 1-2 jaar langer.. En als het financieel minder druk heb misschien of 1-2 jaar wel een nieuwe generatie AM5 matx bord erin zet.

Dus wat word het nou:

Jonsbo C6 max behuizing
Thermaltake SFX 550 watt power supply *die ik al had) (waarschijnlijk dat ik deze verhoog naar 650watt in de toekomst) i.v.m efficientie
32GB blijft het zelfde (of de DDR4 g.skill of de DDR5 g.skill
ADATA 512GB PCie 3.0 nvme ssd gaat naar een 1TB pcie 4 x4 ssd
2de gaming ssd 2TB blijft het zelfde.
Komt nog een 1TB sata ssd bij voor data storage *als backup)
RTX 3070 8GB (blijft er verlopig erin zitten) updaten niet echt nodig.
CPU de Ryzen 7 5700x3d of Ryzen 7 7700.
Moederbord word of de asus TUF gaming B550m-plus die ik al heb liggen (of een ander niet al te duur AM5 bord. (mag desnoods B650M zijn)

Laatst bewerkt:
Denk niet dat je daar zin in hebt of krijgt als je dat altijd moet doen..

Ik heb altijd het idee dat een voeding meer op zijn donder krijgt door een stekker erin te schuiven. Ik hoor dan altijd wel iets van geknetter van stroom.
Een schakelaar is wat directer.

Ik had laatst ook een PSU in een Pentium 4 waarvan een 220v pin gewoon wat los zat in de connector van de PSU. PC viel zo maar uit op de gekste momenten. Was even troubleshooten omdat ik dat nog nooit eerder was tegengekomen.

Ook een reden van zo'n Amazon stekker ertussen zou zijn: anders pleurt de stekker continue achter het bureau op de grond. Niet handig is mijn ervaring.

Btw...
Ali heeft die stekkers met schakelaar ook... Voor 3-4 euro

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh