Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ding is blijkbaar wel open geweest, want verzegeling is verwijderd.
Hoeft niet perse slecht te zijn, maar je weet nooit wat men eraan heeft lopen prutsen.
Of de koeler vervangen, de PS4 Pro maakte standaard zo'n kabaal dat ik 'm weer verkocht heb vanwege de geluidsproductie.
Geen idee of er net als bij de PS5 verschillende koelers gebruikt zijn, daarbij zijn 3 types koelers in omloop waarvan een paar behoorlijke herrieschoppers en je moet maar afwachten welke je krijgt.
Vandaag mijn Pla Filament binnen van ESUN.
Zijn 3 kilo rollen, 2x in blauw, 1 x in het zilver en 1x in het geel.
Kon ze super goedkoop kopen voor 16,31 per rol.
Benieuwd vooral naar het zilver hoe die gaat worden qua kleur.
Wil namelijk een Terminator T-800 buste printen.
Vandaag mijn Pla Filament binnen van ESUN.
Zijn 3 kilo rollen, 2x in blauw, 1 x in het zilver en 1x in het geel.
Kon ze super goedkoop kopen voor 16,31 per rol.
Benieuwd vooral naar het zilver hoe die gaat worden qua kleur.
Wil namelijk een Terminator T-800 buste printen.
Ik had een rol geel filament nodig en 1kilo was genoeg.
Maar 1 rol kost tussen de 15 en 20 euro en deze 3 kilo rol was 16,31
Wil gewoon een x aantal rollen op voorraad hebben en deze deal kon ik niet laten liggen.
Heb nu een tiental kleuren en een paar dualkleuren en doorzichtig en lichtgevend.
Dat zilver bv ga ik voor een Terminator T-800 buste gebruiken.
Geloof dat dat die print tussen de 20 en 24 uur nodig heeft en bijna 1 kilo fillament verbruikt.
Blauw , grijs, wit en zwart verbruik ik het meest.
En dat geel heeft ook al een doeleinde, ga een fillament rek printen en de verbindingen zijn een soort blokken met gaten erin waar je buizen in steekt.
Zo kan je al doende opschalen bij meer rollen.
Want het rekje wat ik had zit al vol.😁
Dat zou wel kunnen idd, hij is redelijk groot.
Maar in mijn geval komt die bij mijn bluray/dvd collectie testaan.
Er zijn btw meerdere uitvoeringen van de T-800.
De mijne krijgt lichtgevende ogen, maar er zijn ook modellen waar gewoon geprinte ogen of hoe je het wil noemen inzitten.
Zal wel een foto posten als die geprint is.
Ga hem waarschijnlijk printen of de print starten zat/of zon nacht.
Met het risico dat een account ooit verplicht wordt toch maar een paar lampjes gekocht om te proberen, voor €23.- de set is de schade niet al te groot als ik er weer vanaf wil.
De lampen zijn nu uitbreiding en in de toekomst vervanging van Philips Hue, een setje White & Color GU10 van Hue kost je tegenwoordig een kleine €90.- en dat kan en wil ik mezelf niet verantwoorden voor 2 lampjes.
Jonsbo C6 MAX PC case, mini case, Micro-ATX, tempered glass - black
en
Jonsbo CR-1400 DV2 CPU Cooler - Black
Ga me woonkamer pc in een mATX vorm ombouwen.
Waarom?
1. mITX is duur (vroeger rond de 120 - 150) (met de dag van vandaag even duur als een volledig ATX moederbord) voor een beetje veelzijdig bord ben je 250 euro kwijt)
2. mATX geeft mij meer flexibiliteit. (kan zelfs nog kiezen voor een extra / andere geluidskaart.
3. mATX is goedkoper iets voor te vinden. (aangezien deze vaak voor de budget markt word gemaakt)
4. Merk dat AM5 miTX borden steeds dichter op elkaar word gebouwd. En er weinig ruimte nog is.. (zoals 2 sata poorten minder)
Moet alleen nog kijken welke Jonsbo fans hierbij het beste kan aanschaffen. Deze heb ik in de bestelling nog niet opgenomen.
5. Ik hoop aanzienlijk de koeling te verbeteren.. Zodat de fans niet hoorbaar worden. Vandaar ik ook voor een andere behuizing kies.
Blij met de behuizing.. Is echt een optimale minimale maat voor een mATX moederbord.
Wat wel jammer met deze is dat je niet meer bij de schakelaar komt die achterop de voeding zit.
Denk dat ik zelf een modificatie ga maken aan de SFX voeding door die schakelaar uit de voeding te halen en dan aan de achterkant naar de kast te maken. Er loopt toch al een LIVE kabel van achteren naar binnen kant waar de voeding zit. En waar de schakelaar nou in de voeding zit een gromet plaats waar de stroom kabel eruit komt en zo de voeding uit kan schakelen op de behuizing zelf.
Moet er alleen nog 4x 120mm jonsbo fans voor bestellen en dan is die compleet.
Denk dat ik zelf een modificatie ga maken aan de SFX voeding door die schakelaar uit de voeding te halen en dan aan de achterkant naar de kast te maken. Er loopt toch al een LIVE kabel van achteren naar binnen kant waar de voeding zit. En waar de schakelaar nou in de voeding zit een gromet plaats waar de stroom kabel eruit komt en zo de voeding uit kan schakelen op de behuizing zelf.
Denk niet dat je daar zin in hebt of krijgt als je dat altijd moet doen.. Ja een schakeldoos kan ook een optie zijn, maar die laat vermoedelijk nog sluipstroom door.
Nieuwe bestelling bij caseking.. Moest natuurlijk ook nog de fans hebben.. Moest even zien hoe het allemaal ging passen..
Maar daar kunnen alleen losse fans in denk ik en niet met frame.
En een frame wil je denk ik niet.. Omdat je onderaan op de bodem dan voor in ruil van 1 fan geen 2.5 inch ssd meer kan plaatsen.
Moet alleen nog even kijken of dat ik het AM4 bord dat eigenlijk voor me oudste dochter bedoel was nog kwijt kan op de 2ehandse markt.
Wil eigenlijk naar een niet al te duur AM5 bord zoeken.
Ik hoop eigenlijk me Ryzen 7 5700x3d te kunnen verkopen en die andere Ryzen 7 5700x ook.
Ligt eraan of ik het moederbord kan verkopen of ik op AM4 of AM5 blijft.
Anders hou ik het AM4 systeem 1-2 jaar langer.. En als het financieel minder druk heb misschien of 1-2 jaar wel een nieuwe generatie AM5 matx bord erin zet.
Dus wat word het nou:
Jonsbo C6 max behuizing
Thermaltake SFX 550 watt power supply *die ik al had) (waarschijnlijk dat ik deze verhoog naar 650watt in de toekomst) i.v.m efficientie
32GB blijft het zelfde (of de DDR4 g.skill of de DDR5 g.skill
ADATA 512GB PCie 3.0 nvme ssd gaat naar een 1TB pcie 4 x4 ssd
2de gaming ssd 2TB blijft het zelfde.
Komt nog een 1TB sata ssd bij voor data storage *als backup)
RTX 3070 8GB (blijft er verlopig erin zitten) updaten niet echt nodig.
CPU de Ryzen 7 5700x3d of Ryzen 7 7700.
Moederbord word of de asus TUF gaming B550m-plus die ik al heb liggen (of een ander niet al te duur AM5 bord. (mag desnoods B650M zijn)
Ik heb altijd het idee dat een voeding meer op zijn donder krijgt door een stekker erin te schuiven. Ik hoor dan altijd wel iets van geknetter van stroom.
Een schakelaar is wat directer.
Ik had laatst ook een PSU in een Pentium 4 waarvan een 220v pin gewoon wat los zat in de connector van de PSU. PC viel zo maar uit op de gekste momenten. Was even troubleshooten omdat ik dat nog nooit eerder was tegengekomen.
Ook een reden van zo'n Amazon stekker ertussen zou zijn: anders pleurt de stekker continue achter het bureau op de grond. Niet handig is mijn ervaring.
Btw...
Ali heeft die stekkers met schakelaar ook... Voor 3-4 euro
Denk niet dat je daar zin in hebt of krijgt als je dat altijd moet doen.. Ja een schakeldoos kan ook een optie zijn, maar die laat vermoedelijk nog sluipstroom door.
Post automatically merged:
Top idee daar word ik wel blij van..
Nieuwe bestelling bij caseking.. Moest natuurlijk ook nog de fans hebben.. Moest even zien hoe het allemaal ging passen..
Maar daar kunnen alleen losse fans in denk ik en niet met frame.
En een frame wil je denk ik niet.. Omdat je onderaan op de bodem dan voor in ruil van 1 fan geen 2.5 inch ssd meer kan plaatsen.
Moet alleen nog even kijken of dat ik het AM4 bord dat eigenlijk voor me oudste dochter bedoel was nog kwijt kan op de 2ehandse markt.
Wil eigenlijk naar een niet al te duur AM5 bord zoeken.
Ik hoop eigenlijk me Ryzen 7 5700x3d te kunnen verkopen en die andere Ryzen 7 5700x ook.
Ligt eraan of ik het moederbord kan verkopen of ik op AM4 of AM5 blijft.
Anders hou ik het AM4 systeem 1-2 jaar langer.. En als het financieel minder druk heb misschien of 1-2 jaar wel een nieuwe generatie AM5 matx bord erin zet.
Dus wat word het nou:
Jonsbo C6 max behuizing
Thermaltake SFX 550 watt power supply *die ik al had) (waarschijnlijk dat ik deze verhoog naar 650watt in de toekomst) i.v.m efficientie
32GB blijft het zelfde (of de DDR4 g.skill of de DDR5 g.skill
ADATA 512GB PCie 3.0 nvme ssd gaat naar een 1TB pcie 4 x4 ssd
2de gaming ssd 2TB blijft het zelfde.
Komt nog een 1TB sata ssd bij voor data storage *als backup)
RTX 3070 8GB (blijft er verlopig erin zitten) updaten niet echt nodig.
CPU de Ryzen 7 5700x3d of Ryzen 7 7700.
Moederbord word of de asus TUF gaming B550m-plus die ik al heb liggen (of een ander niet al te duur AM5 bord. (mag desnoods B650M zijn)
Dat is ook lekker, UPS pakket met die fans pleite.. Nergens op eigen terrein te bekennen, wel afgetekend door een onbekend iemand.
Denk dat ik naar de centen kan fluiten.
Eerst keer ook met UPS, ging gewoon goed.. Had nergens het idee dat het slecht zou gaan.
En nou pakketje weg.
Volgende keer als ik daar weer bestel dan meer iets meer betalen en via DHL laten versturen. UPS heeft het voor mij echt afgedaan.
Kan ik nog langer op die fans gaan wachten.
Heb uiteraard contact op genomen met caseking.de.. Maar verwacht er niet al te veel van eigenlijk.. (beter gezegd geld pleite..)
Die 4770 en RAM waren ook gemarkeerd als afgeleverd, maar kwamen ze pas een dag later afleveren (briefpost). Dat was bij PostNL.
En bij DHL heb ik ook weleens een maand moeten wachten, omdat ze pakket kwijt waren
Dat is ook lekker, UPS pakket met die fans pleite.. Nergens op eigen terrein te bekennen, wel afgetekend door een onbekend iemand.
Denk dat ik naar de centen kan fluiten.
Eerst keer ook met UPS, ging gewoon goed.. Had nergens het idee dat het slecht zou gaan.
En nou pakketje weg.
Volgende keer als ik daar weer bestel dan meer iets meer betalen en via DHL laten versturen. UPS heeft het voor mij echt afgedaan.
Kan ik nog langer op die fans gaan wachten.
Heb uiteraard contact op genomen met caseking.de.. Maar verwacht er niet al te veel van eigenlijk.. (beter gezegd geld pleite..)
Gewoon achteraan gaan en geen genoegen mee nemen met nee.
Sommige bezorgers zijn idd een drama.
Wat voorbeelden bij mij vorig jaar : u was helaas niet thuis, ehm ben gewoon thuis hoor.
U pakket zit in de brievenbus, lijkt me stug, pakket is groter dan de brievenbus.
Uw pakket zit in de brievenbus, driekwart steekt aan de buitenkant eruit.
Pakket ligt in de brievenbus, ehm nee gedumpt in de openbare ruimte.
Was leuk not , was een tablet.
Hoezo worden bij de laatste 2 pakketjes gejat.
Pakket word bezorgt, weer vermist bij de lokale bezorgdienst.
Pakket is verkeerd bezorg, zit in de brievenbus vd buren.
U heeft aangegeven, dat het naar een pickup point moet, owja, nee bezorger heeft geen zin meer dumpt daar alles.
Bezorger is telaat, ja dat kan is niet erg. Dan dumpt die het bij een pakketdienst.
Bezorger heeft het persoonlijk overhandigd, owja?
Zo weet ik er wel meer helaas zucht.
Owja u moet tekenen voor het pakett, ok geen probleem. Bij de deur alstublieft, ehhh moest toch tekenen?
Je belt naar de helpdesk van die bezorgdienst, sommige heel kundig toppie, sommige tja hoe zeg je het netjes.
Zo een tijdje meegemaakt met 1 enkele bezorgdienst.
Gelukkig nu andere bezorgers van die bezorgdienst en alles gaat gelukkig zoals het hoort.
Sommige diensten zijn gewoon goed, met dito bezorgers.
Maar een rotte bezorger houd je soms.
Gewoon achteraan gaan en geen genoegen mee nemen met nee.
Sommige bezorgers zijn idd een drama.
Wat voorbeelden bij mij vorig jaar : u was helaas niet thuis, ehm ben gewoon thuis hoor.
U pakket zit in de brievenbus, lijkt me stug, pakket is groter dan de brievenbus.
Uw pakket zit in de brievenbus, driekwart steekt aan de buitenkant eruit.
Pakket ligt in de brievenbus, ehm nee gedumpt in de openbare ruimte.
Was leuk not , was een tablet.
Hoezo worden bij de laatste 2 pakketjes gejat.
Pakket word bezorgt, weer vermist bij de lokale bezorgdienst.
Pakket is verkeerd bezorg, zit in de brievenbus vd buren.
U heeft aangegeven, dat het naar een pickup point moet, owja, nee bezorger heeft geen zin meer dumpt daar alles.
Bezorger is telaat, ja dat kan is niet erg. Dan dumpt die het bij een pakketdienst.
Bezorger heeft het persoonlijk overhandigd, owja?
Zo weet ik er wel meer helaas zucht.
Owja u moet tekenen voor het pakett, ok geen probleem. Bij de deur alstublieft, ehhh moest toch tekenen?
Je belt naar de helpdesk van die bezorgdienst, sommige heel kundig toppie, sommige tja hoe zeg je het netjes.
Zo een tijdje meegemaakt met 1 enkele bezorgdienst.
Gelukkig nu andere bezorgers van die bezorgdienst en alles gaat gelukkig zoals het hoort.
Sommige diensten zijn gewoon goed, met dito bezorgers.
Maar een rotte bezorger houd je soms.
Kans is vrij klein dat ik deze nog ga zien.. Iemand wacht op laptop van 700 euro.. En weg het pakket..
Heb ondertussen maar een nieuwe order uit staan. Aangezien ik niet van plan ben nog 3 weken langer te wachten.
Mocht het oude pakketje terug komen zal dat mooi zijn.. Maar verwacht hem ook niet meer te krijgen helaas.
Snap niet dat iemand een pakketje jat voor een paar CHINA computer case fans. Blijkbaar kunnen ze alles gebruiken.
Verzend nou dus nooit meer via UPS.
EDIT:
Pakket is gevonden in de container van het karton.. (me vrouw vond het op eigen idee, kreeg ineens een ingeving)
Stja dat UPS er ook ineens puzzel games van maakt word wel echt erg..
Andere bestelling laat ik maar aankomen. Denk dat het terug storten van het geld meer moeite kost dan de bestelling laten aankomen.
Heb ik voor nood nog extra fans mocht er ooit eentje er mee ophouden.. En anders voor de pc voor me oudste dochter later.. (vind er wel een andere toepassing voor)
Kans is vrij klein dat ik deze nog ga zien.. Iemand wacht op laptop van 700 euro.. En weg het pakket..
Heb ondertussen maar een nieuwe order uit staan. Aangezien ik niet van plan ben nog 3 weken langer te wachten.
Mocht het oude pakketje terug komen zal dat mooi zijn.. Maar verwacht hem ook niet meer te krijgen helaas.
Snap niet dat iemand een pakketje jat voor een paar CHINA computer case fans. Blijkbaar kunnen ze alles gebruiken.
Verzend nou dus nooit meer via UPS.
De verantwoordelijkheid ligt bij Caseking.
Jij hoeft met UPS helemaal niks te doen.
Alleen Caseking informeren dat jij dat pakje niet hebt ontvangen en dat jij nooit hebt getekend als BLU CARTON.
Ook aangeven dat jij niet wilt wachten of dat pakketje nog komt maar van caseking verwacht dat zij je het geld op korte termijn terug betalen.
Je zegt verder dat je al nieuwe fans bij hun hebt besteld omdat jij er het volste vertrouwen in hebt dat zij dit netjes gaan oplossen.
Mocht jij dat lastig vinden vanwege communicatie in Duits of Engels wil ik je daar wel mee helpen.
De eerder aangeschafte WiZ lampjes bevallen uitstekend dus heb ik voor het gemak de remote er ook maar bij gekocht.
Als WiZ vrij blijft van account verplichtingen is dit een heel leuk en redelijk betaalbaar smartverlichtingssysteem.
De eerder aangeschafte WiZ lampjes bevallen uitstekend dus heb ik voor het gemak de remote er ook maar bij gekocht.
Als WiZ vrij blijft van account verplichtingen is dit een heel leuk en redelijk betaalbaar smartverlichtingssysteem.
Leuk spul.
Ik doe nog gewoon ouderwets het licht aan waar nodig en dimm eigenlijk nooit iets.
Daar zal ik 100% zeker nooit een account voor nodig hebben.......
Ik ook. Weer ergens een account aanmaken voor een paar lampen schakelen?
Daarnaast alle ellende van updates of geen ondersteuning meer.
Gewoon een simpele schakelaar aan de muur. Werkt altijd, nu en over 40 jaar.